Edukacijsko-savjetodavni centar Sretna priča osnovana je s ciljem poboljšanja kvalitete života i mentalnog zdravlja osoba različite životne dobi.

U Centru djeluju različiti stručnjaci društveno-humanističkog obrazovanja (psiholozi, socijalni pedagozi, pedagozi, edukacijski rehabilitatori) koji su se posebno usavršili u različitim psiho-terapeutskim pravcima za rad s odraslima i djecom. Educirani za rad koji uključuje  suočavanje i rješavanje različitih životnih poteškoća koje se javljaju tijekom razvoja (djeca), kao rezultat životnog stila ili nekim traumatičnim događajima u bližoj i daljnjoj okolini. U životu ljudi se ponekad nađu u problemu ili teškoj životnoj situaciji na osobnom, obiteljskom ili profesionalnom području i ponekad im se čini da nema izlaza. Mi u Udruzi vjerujemo da bez obzira što se u životu događa postoje načini kako u tim situacijama donositi i živjeti, za njih, bolje izbore. Upravo zbog toga zovemo se Sretna priča jer životna priča svakog čovjeka za njega može biti sretnija.

Savjetovanje

  • Individualna savjetovanja/terapije
  • Grupna savjetovanja/terapije
  • Za osnaživanje odgajatelja i osoba nastavničeke profesije
  • Osnaživanje za upravljanje stresom na poslu
  • Obiteljsko savjetovanje
  • Partnersko savjetovanje

Edukacije

  • osnaživanje roditelja za roditeljstvo
  • za komunikacijske vještine za odrasle
  • prosocijalnih vještina za mlade
  • UPS model – model podučavanja odraslih i djece u rješavanju problema, učenje o ljudskim potrebama i za upravljanje problemnim situacijama

Terapija igrom

Od rođenja djeca istražuju svijet oko sebe i svoje mogućnosti. Igra je primarni način učenja o sebi, drugima i okolini. Igra je instinktivna, bitan je dio odrastanja i formiranja osobnosti. Osnovni je biološki nagon i sastavni je dio dječjeg zdravlja baš kao i spavanje i prehrana. Igra predstavlja slobodnu, spontanu, originalnu i najvažniju aktivnost u odrastanju svakog djeteta. Osnovni razlog zbog kojeg dijete sudjeluje u igri je zadovoljstvo. Dijete se u igri osjeća slobodno i otvoreno, slijedi svoju koncepciju i zamišljeni tok. Kroz igru dijete razvija maštu, gradi odnose i komunicira. U igri dijete prorađuje i proživljava neku teškoću ili nešto što ga raduje te se kroz igru može puno toga saznati o djetetovom emocionalnom i socijalnom razvoju. Igra ima iscjeljujuću moć.

ZAŠTO JE IGRA DOBRA?

Igra potiče:

  • Socijalni razvoj.
  • Emocionalni razvoj.
  • Kognitivni razvoj.
  • Motorički razvoj.

Blagodati igre:

  • Razvija emaptiju, poštovanje za osjećaje drugih ljudi, potiče rješavanje konflikta.
  • Proširuje samoizražavanje, samospoznaju, samopotvrđivanje i samoefikasnost.
  • Razvija nova i kreativna rješenja.
  • Stvara mogućnosti i izbore.
  • Pojačava pažnju.
  • Umanjuje strah, anksioznost, stres i uznemirenost.
  • Stvara pozitivne osjećaje, razvija samopoštovanje i otvorenost.
  • Povećava smirenost, otpornost, prilagodljivost i sposobnost nošenja s promjenama.
  • Jača koordinaciju pokreta, finu i grubu motoriku, ravnotežu i fleksibilnost.

 

O TERAPIJI IGROM. ZAŠTO JE RAZLIČITA OD SLOBODNE IGRE?

Terapija igrom sastoji se od uporabe teorijskog modela za uspostavljanje interpersonalnog procesa u kojem educirani terapeut igrom koristi terapeutski učinak igre da pomogne prevenirati ili razriješiti psihosocijalne teškoće djeteta i postići daljnji rast i razvoj. Terapija igrom pruža sigurno okruženje u kojem empatični terapeut pruža duboko razumijevanje djetetovih poteškoća. Upravo je tu i glavna razlika terapije igrom od slobodne, spontane igre – u terapiji se koriste metode i tehnike utemeljene na dokazima uz prisustvo terapeuta.

 

U terapiji igrom koriste se različite likovno – kreativne tehnike kako bi se ublažili psihološki i emocionalni uvjeti koji kod djece stvaraju probleme u ponašanju ili se koriste kako bi se prevenirala/spriječila pojava problema te potaknuli daljnji razvoj potencijala.

Terapija igrom je proces u kojem dijete samo izabire predmete, simbole ili vrstu igre kroz koju izražava svoje unutarnje probleme i radi na njihovom rješavanju. Djeci je jako teško izraziti svoje osjećaje ili nešto što ih muči kroz razgovor stoga im sigurno okruženje u terapiji igrom pruža mogućnost da se izraze putem igre. Jezik kojom djeca komuniciraju u terapiji igrom su pijesak, glina, kostimi, lutke, ples, glazba, ekspresivne tehnike. Sve ove tehnike djeca koriste kako bi izrazili svoje želje, osjećaje, potrebe i misli.

Terapeuti igrom su educirani da intepretiraju djetetovu igru i pomažu im u njihovom rastu i korištenju potencijala. Stoga koriste širok spektar tehnika koji odgovaraju djetetovim željama.

 

U KOJIM SVE SLUČAJEVIMA DIJETE MOŽE ZATREBATI TERAPIJU IGROM?

Ukoliko primjetite sljedeće poteškoće kod djeteta i zabrinuti ste možda Vam u tome može pomoći terapija igrom:

  • dijete ima poteškoće u koncentraciji ili pri učenju
  • ima noćne more ili poremećaje spavanja
  • prijeti mu/joj isključenje iz škole
  • roditelji su u postupku rastave ili razvoda
  • pati od anksioznosti, stresa ili fobija
  • povučen/a je ili često nesretan/na
  • ima poteškoće u vršnjačkim odnosima
  • pokazuje neprimjereno ponašanje
  • pretpio/la je gubitak bliske osobe
  • iskazuje agresivnost
  • ne prihvaća autoritet
  • uopće se ne igra

 

Terapija igrom provodi se jednom tjedno u trajanju od 45 minuta. Najmijena je djeci u dobi od 3-12 godina (doba kada djeca najaktivnije koriste igru i maštu) te djeci u dobi od 13-17 godina (za djecu čiji je socijalni i/ili emocionalni razvoj odgođen zbog traume ili poteškoća privrženosti).

 

Terapija igrom je dugoročna intervencija (najmanje 12 susreta) koja se oslanja na kontinutet, redovitost i uključenost terapeuta, djeteta i djetetovih roditelja (najmanje dva sastanka tijekom terapije igrom).

Naši partneri

IRLEN SLO

IRLEN Slovenia

ALAN PENN IRLEN CLINIC

SENSORIIS CENTAR RIJEKA